Ofta ställda frågor

 

 

 

Beställning och betalning

Hur avbryter / ändrar jag en order?

Kan jag betala med faktura?

Kan jag delbetala min beställning och hur fungerar det?

Vad betyder olika lagerstatusar?

 


Leverans

Var kan jag spåra min beställning?

Hur lång tid tar det innan jag får min beställning?

Varan jag fick var skadad i transporten. Vad gör jag?

 

 

Mitt konto

Jag har glömt mitt lösenord

Jag har fått rabattkod, hur använder jag den?

Jag tror att jag har ett konto hos er från förut, men jag är inte säker

 

 

Retur

Jag vill returnera en produkt, vad ska jag göra?

Jag har returnerat en produkt, när ska jag få pengarna tillbaka?

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 


Hur lång tid tar det innan jag får min beställning?

Normal leveranstid på lagervaror är 2-6 dagar beroende på leveranspunkten. Ibland kan varor skickas direkt

ifrån fjärrbutiker eller beställas, leveranstiden kan då variera. Lager och förväntad leveranstid hittar du under den gröna köpknappen på alla artiklar.

Vad betyder olika lagerstatusar?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Var kan jag spåra min beställning?

Du kan spåra din beställning genom att logga in i vår webbutik, gå till "min sida" och välja "orderhistorik"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag vill returnera en produkt, vad ska jag göra?

Vi önskar dig som kund att vara 100% nöjd. Därför erbjuder vi 60 dagars öppet köp i vår webbutik.

Logga in och gå till vårt kundcenter, gå till "orderhistorik" och välj sedan det föremål eller den beställning du vill returnera.

Fyll i returformuläret och vänta på ett svar från oss.

Guide för retur

 

 

Det är viktigt att förpackningen och lappar är intakta och att produkten inte använts.

Postförskott accepteras ej vid returnering

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

Jag har returnerat en produkt, när ska jag få pengarna tillbaka?

Det tar normalt 5-10 dagar beroende på vilken bank du har.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hur avbryter / ändrar jag en order?

För att ändra / avbeställa en order, vänligen kontakta oss, detta kan göras på telefon +4769137171 eller genom att skicka ett mail till info@agmshop.no Om din order inte faktureras och skickas kan den raderas. Om din beställning redan har skickats iväg är det desvärre inte möjligt att avbryta orden, använd då vår returlösning.

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 


Jag har glömt mitt lösenord

Gå till "Logga in" längst upp till höger på sidan. Tryck sedan på "Glömt lösenord" Ange din e-postadress om du vill ha ett mail med en länk för att välja ett nytt lösenord.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 


Jag har fått rabattkod, hur använder jag den?

Logga in på vår webbutik och välj "min sida" där du hittar ett fält för att ange rabattkoder.

När du har skrivit in din kod kommer du att se rätt pris för de produkter rabattkoden gäller.

Rabattkoder kan också användas i kassan för en beställning, då uppdateras priset.

Om rabattkoden gäller för en period eller fler köp sparas den och visas nästa gång du loggar in.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag tror att jag har ett konto hos er från förut, men jag är inte säker

Gå till "Logga in" längst upp till höger. Tryck på "Glömt lösenord" och fyll i ditt mail.

Om du får ett meddelande om att ett mail har skickats till dig innebär det att du har ett kundkonto registrerats hos oss med din e-postadress. Du kan också trycka på länken i e-postmeddelandet du har fått och återställ ditt lösenord.

Om du märker att det inte finns några kundkonton med ditt email, kan du skapa ett nytt konto.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kan jag betala med faktura?

Ja, det kan du!

Vid betalning med faktura samarbetar vi med Svea Finans NUF. För att betala med faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer i rutan, då görs en kreditkontroll. Förutsättningen för betalning via faktura är bland annat att du är registrerad i Sverige och över 18 år. Du kan inte ha några betalningsanmärkningar. Faktura överförs sedan till Svea Finans NUF. Betalning av faktura sker endast till Svea Finans NUF. Betalningsvillkoren för fakturan är 14 dagar. Vid försenad betalning debiteras avgifter och dröjesmålsränta.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kan jag delbetala min beställning och hur fungerar det?

Ja, det kan du!

Genom vårt samarbete med Svea Finans NUF kan du delbetala ditt köp. Kreditperioden väljs genom att fylla i det alternativet som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet när som helst, inom förfallodagen. För att betala med en delbetalning måste du ange ditt personnummer, då kommer en kreditkontroll att göras. Förutsättningen för delbetalning är bland annat att du är registrerad i Sverige och över 18 år. Du kan inte ha betalningsanmärkningar. Exempel på effektiv ränta vid köp på 10 000 kr, över 12 månader, 0% ränta, etableringsavgift 195, uppsägningsavgift 35 kr: 10,68% Om du har några frågor, ring 73 93 06 70 för mer information

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Varan jag fick var skadad i transporten. Vad gör jag?

Om en beställning har skadats i transporten är det viktigt att du noterar / meddelar transportören när paketet levereras / hämtas.

Kontakta oss då på +47 69137171 eller info@agmshop.no

Behåll förpackningen som den levererades, släng inte någon förpackning etc. innan saken är klar.

Lämna inte tillbaka det du köpt innan du har fått ett meddelande ifrån oss.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vad betyder olika lagerstatusar?

Med oss kan du alltid se om en vara finns på lager eller inte, vi har också flera olika statusar för att ge dig bäst möjlig information om leveranstiden innan du beställer.

 

 

I lager = Varan är i lager hos oss och skickas omgående. Nummret visar hur många vi har på lager.

Vanligtvis får du varan inom 2-4 arbetsdagar.


 

 

 

Beställningsvara = Varan är slut i lager

Antalet dagar visar hur lång tid det vanligtvis tar innan varan skickas till dig

Normalt har du produkten inom 2-6 arbetsdagar med det antal dagar som visas.


 

 

 

Beställd och på väg till lager = Datumet som du ser här, visar när varan förväntas oss.

Normalt har du objektet inom 2-4 dagar efter det ankomstdatum som anges.


 

 

Finns i lager hos vår leverantör = Produkten finns i lager hos vår leverantör. Nummret visar hur många som finns på lager.

Normalt har du objektet inom 2-5 arbetsdagar.


 


Klicka här för att läsa varför vi tycker att du ska handla hos oss


Varan finns på lager.
Varan är beställd från leverantör och leveransdatumet är bekräftat.
Obekräftat - Kontakta kundcentret på post@amentio.se för förväntat leveransdatum.
Varan måste beställas från leverantör.
Varan befinner sig på fjärrlager
Varan är beställd från leverantör, men leveransdatum är inte bekräftat.
Varorna beställs från vår leverantörs lager.
Obekräftat - Kontakta kundcentret för närmare information.